Nationale ombudsman

Bent u niet tevreden over de manier waarop de IGSD uw klacht heeft afgehandeld en wilt u hiertegen iets doen? Dan neemt u contact op met de Nationale ombudsman. U hoeft niets te betalen. De ombudsman wordt aangesteld door de Tweede Kamer en bemoeit zich alleen met problemen tussen u en de overheid.

Wat zijn de voorwaarden?

De ombudsman mag niet alle klachten behandelen. Uw klacht moet aan de voorwaarden voldoen die hieronder staan:

  • Gaat uw probleem over de overheid?
  • Gaat uw klacht niet over de inhoud van wettelijke regels?
  • Gaat uw klacht niet over een uitspraak van een rechter?
  • Heeft u geen mogelijkheid (gehad) om bezwaar te maken of beroep in te stellen?
  • Speelde uw probleem minder dan een jaar geleden?
  • Heeft u al geklaagd bij de overheidsinstantie zelf?

Om er zeker van te zijn dat uw klacht op de goede plek terecht komt, heeft de de Ombudsman op de site een test staan. U weet direct dat u dan geen tijd verloren laat gaan. Voor deze test klikt u: hier. Bovenaan de pagina klikt u daarna op: ‘Zelf aan de slag’.

Meer weten?

Algemene informatie over de ombudsman staat op de website: Nationaleombudsman.nl. Nieuws vindt u op: Nationaleombudsman-nieuws.nl.

Wilt u voor de zekerheid toch bellen dan kan dat gratis via: 0800 33 55 555.